Mycket att göra?

Idag har Bullen och Fredde åkt till Skåne för att crossa. Kvar hemma är alla tjejbrudar. Vi har ätit en delikat middag bestående av färsk pasta och kyckling. Very Italiano. Si si si.
Nu är det snart soffläge, imorron ska Emma på kalas mellan 10-12 och ewe ska på audition för Trollkarlen från Oz


 mellan 10-16. Spännande, jag blir förvånad om hon inte kniper en roll. Hon är så "klockren" men ni som följer min blogg vet ju att mina barn är otroligt begåvade, eller hur? (iallafall om man frågar mig ;0)
Nåja, det återstår att se imorgon hur det går, hon har väl egentligen inte tid men å andra sidan vill hon in på estetisk linje nästa höst så då är ju detta en bra grund att stå på.
Men konkurrensen är stenhård, det är över 50 sökande...
Imorronkväll ska Emson och jag (och ewan om hon vill) till Malin och gratta henne. Hon fyllde 40 igår.
Mina planer att göra en massa denna helgen går en efter en om intet. Jag har tänkt röja Emsons rum och plocka ut ALLA saker och vissa möbler, tömma akvarium putsa fönster osv.


Men hinner man det? Nja, en annan snilleblixt vara att jag skulle skaffa lister till vardagsrummet samt måla och sätta upp dem OCH måla om tak och väggar... Viljan finns men inte kunskapen säger Bullen... Vadå? Jag kan ju börja iallafall?
Vårt vardagsrum är förfärligt! Hemskt! Fult och opersonligt, ett hop-plock och just nu ser jag bara fel på det. Men, det kan bli bättre!!!
Trädgården måste också fixas, typ vårstädas, altanen ställas iordning och poolen öppnas upp. Jag får noja när man har så mycket att göra!
Men skitsamma, jag gör vad jag kan...
Igår fick jag 2 fina hängblommor av min man som jag ställt i höga krukor utanför ytterdörren, mkt snyggt och inbjudande. Då kan jag bjuda in gäster i hallen och köket men sen är det stopp :0)
Mitt i allt detta är jag dödstrött, och det beror på allergi. Så jäkla allergisk! Jag får skylla mig själv att jag inte tagit min kortisonspruta. Då hade jag sluppit detta till stor del.
Nu är det dax för slutspurt så jag kan slänga mig i soffan.
Ha en skön kväll allesammans!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0