Kalas och mikrosömn

Klockan är tio i nio och det är söndagmorgon. Emma myser brevid mig och kollar på Tv i sängen och jag har sovit uselt inatt. Jag tror att jag varit på toa varannan timme. Till sist när jag vaknade hade jag dessutom riktigt ont i huvudet.
Igår vaknade jag också supertidigt men det berodde nog på att jag skulle fixa all logistik i familjen. Emma skulle på kalas hos Wilma mellan 10-12..... Tidigt kändes det som men det gjorde inget då har man liksom kalasandet gjort, Men jag fick lämna henne redan halv 10 eftersom Ewe skulle på Audition kl 10 på Munktell för Trollkarlen från Oz.
När vi väl kom dit så var det en salig blandning av folk.... Ewe fann sig snabbt och jag lämnade henne där efter ett tag och for hemåt för att hämta Emson. Sen gick eftermiddan i rasande tempo. Jag fick äran att ta hand om Nickel och sen var det dax att åka och gratta Malin på kvällen. Malin fyllde 40 i torsdags och igår var det kalas för de närmaste. Det blir även fest på midsommardan och då kommer hon få sin riktiga present. Igår fick hon en Klematis av oss men till festen blir vi betydligt fler om en annan present.
Malin gör nog världens godaste mat, det fattas verkligen ingenting och ALLt är hemgjort. Mums!!!
Emma och jag lämnade dock kalaset skapligt tidigt.
Idag har vi (läs jag) tänkt röja här hemma. Jag vill fixa iordning Emmas rum och verkligen storstäda, måste skrubba akvariet osv så jag tror att jag tar ut varenda pinal och nogsamt avväger om den ska in igen eller inte. Hon vill ha ordning i sin lekstuga och ha leksakerna där. Me like a lot kan jag säga. Men, då måste jag först röja lekstugan förståss... Hrm, jag ska be snällt, och om inte det hjälper hota min son med att dra in hans pengaunderhåll (då hjälper han till men det brukar inte behöva gå så långt) Fredde får röja och skrubba sen måla lekstugan.
Vi får se vad jag hinner idag. Ikväll ska vi till mamma och pappa och äta. Vad gott!
Det är annars ganska skönt att ligga kvar i den varma sängen, men nån måste förmodligen fixa frullo...
Ha en sval dag! Här blir det varken sol eller värme så jag kanske ska överväga att elda?
Puss å Kram Skumbanan!!!

Kommentarer
Postat av: eva carlsson

hej.såg att du hade skrivit på fb om emmas kläder.

jag vill jättegärna ha,emilia har 116.men såg att eva lunde var före.

mvh eva

2010-05-09 @ 17:07:58
URL: http://eva71.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0