Jag, En stekare!!!

Iallafall en pannkaksstekare!
Nu tänker ni säkert att Oj! Vad hon är duktig Mamma Lundberg, Bullfrun! Steka pannkakor till sina barn på 15 dl mjölk och 8 ägg... Sånt som tar sån tid. Vilken rekorderlig kvinna!
I wish....
Jag gör denna skittråkiga maträtt dag bara för att det är Torsdag...
Eller inte,
Nej, sanningen är den att idag hade jag tyvärr brist på minne när jag handlade så jag köpte massor av mat som Fredric och Bullen och Mathias ska ha med sig till Helsingborg imorgon. De ska åka ner och tävla och bo i husvagnen och då är jag såklart snäll och god och ser till att min son ska få bra och näringsrik kost.
Men när jag kommit hem upptäcker jag att, Järnspikars! Middagsmat idag då? Så då blir det pannkisar för hela slanten.
Fan jagsom hatar steka pannkakor, måste ju hela tiden provsmaka och då är jag ju mätt när det är dax att käka!!!
Nåväl, idag jobbade jag i stan. Jag fick då ett samtal från min lille pojke att han "glömt" sina byggskor, han behövde dem PRONTO så jag hämtade dem på Ford och åkte till Rekarnegymnasiet och lämnade dem...
(detta jag ska berätta nu kan upplevas som osant, men jag kan intyga att det är helt sant. jag kan råka ut för såna här saker.... )
På väg ut från parkeringen får jag tvärnita då det kommer en moppe i full fart och svänger ut framför mig. På den sitter en kille. INTE svensk utan ganska utländsk...
han har hjälmen i pannan vilket gjorde mig asirriterad och jag tänkte Jävla _ _ _ _ _!!!
Han kör ner mot vägen och det kommer ett bumps (heter det så ett farthinder)
moppen och han flyger omkull och hjälmen åker av. Efter kommer ett gäng på kanske 10 utländska killar... Jävligt arga kan jag se... Killen reser sig och springer med de andra hack i häl. Ut på vägen och stoppar bilarna och vill ta sig in i någon bil för att förmodligen komma undan. ( jag antar att han snott moppen?) Ingen stannar och nu är det betydligt fler ungdomar som jagar honom. Jag låser min bil när jag kör ut på vägen och killen springer fram till mig och sliter i dörren... Jag blir livrädd och stannar. Då ställer han sig med händerna på min motorhuv, oach på var sida om bilen står två killar som inte vill leka med honom... snarare något betydligt värre?
Jag hänger mig på tutan så jag får uppmärksamhet vilket de arga killarna inte vill. Killen som är rädd tecknar att jag ska ringa vilket jag redan gjort. 112.
det tar en evighet känns det som och killen springer vidare med de andra efter. Polisen skickar ut bilar och jag kan åka iväg...
Usch, jag undrar hur det gick? Snodde han moppen och fick som han förtjänade eller vad hade hänt?
Typiskt mig att hamna i en sån situation. Man tror man har drömt!
Jag kanske var med i en Beck film? Ja så var det nog... Men var fanns Gunwald?
Nu ska jag steka vidare, tangentbordet blir så flottigt märker jag... Hm... Jag bloggar nog imorron igen.
Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0