Fed up!

Jag är trött! Trött på att ha sura ungar (läs unge).


jag är också skittrött på att ha ett BERG av tvätt att ta rätt på och ett att stoppa in i maskinen.... Förr i tiden hade man far och morföräldrar som kom och bodde i några dagar och hjälpte trötta mammor med hushållsbestyr medans mannen jobbade. Mamman var hemmafru men kunde dock behöva en hjälpande hand från sin mor eller svärmor. Nu för tiden heltidsarbetar kvinnor, barnen har hobbysar och man ska ha ett tipp topp hem! Kruxet är att mor och farföräldrar har också jobb och egna hobbysar... Så vad händer? Jo, man försöker klona sig vilket inte går så bra. Jag skulle önska att jag hade en klon som kunde ta hand om allt plock här, rensa rabatter och göra fint överallt. Men vad skulle jag göra då? vara i stallet kanske.... Eller på crossbanan.... Vem vet?

Igår var iallafall Ewe och jag på hästtävling i Flen. Klockan ringde i svinottan kl 5... Då hade jag vaknat kl halv 5 av att det vräkte ner regn, verkligen öste! det blev till att ta fram regnkläder och stövlar och åka och lasta Nickel. På tävlingsplatsen var det regnkaos. Det började oturligt med att jag körde fast med bil och släp eftersom vi parkerade på en äng. Och ewes första klass var bedrövlig att rida då underlaget var en riktig geggamoja. Den klassen slutade med 12 fel tyvärr. Men lagklassen som jag och Camilla är lagledare till skötte sig exemplariskt återigen.
De slutade 2:a. När sista ryttaren skulle rida handlade det om att den skulle få minst 46 poäng för att de skulle bli 2:a. Ryttaren var Ewe och hon gjorde en jättebra runda på 52 poäng! Tyvärr rev de sista hindret och fick 2 poängs avdrag men de kirrade sig ändå. alla tjejer var superduktiga!
Etta kom Gripen denna gång ( de som kom 2:a sist) så nu möts de i a-finalen. Det kan bli spännande, Må bäste ekipage/lag vinna.

På kvällen var Bullen, Fredde och jag på Porsches invigning i Eskilstuna, jättetrevligt med goda snittar och massa Bubbel, Trevliga människor och mingel.


Jag kan skriva under på att jag var dödstrött igårkväll.
Idag väntar tvättskrället och all annan undanplockning som jag får ta rätt på när jag förlustat mig på hästtävlingar och glammiga invigningar, ;0)
Men på fredag kommer äntligen anita och städar. det är underbart. Jag hoppas verkligen att inget ändras efter höstens val så vi som behöver "Anitor" kan fortsätta med det och att Anitorna får fortsätta med det de vill och driva sina företag.

Ute skiner äntligen solen! Tur att ovädret försvann!
Men det är som man säger,
efter regn kommer Solsken!
Ha en härlig dag!!!
Kram Åsagåsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0