Tjejfest!

Jag var på tjejfest igår! jättetrevligt var det!
Det var Malin och Jennie och Jenny som hade fixat en italiensk kväll och maten var supergod!!! Dessutom bjöds alla inkl resp in till en Italienresa i September, (vi får naturligtvis betala själva)

Men det vore klart intressant!
Kvällen avrundades dessutom med en fantastiskt rolig nyhet!!!

Idag vaknade jag med en mindre huvudvärk än jag brukar ha efter middag hos Malin... Kan det bero på vin vatten vin vatten vin vatten vin vatten vin vatten vatten vatten.... Annars har jag gjort följande: 

vin vin vin vin vin vin vin vin vin vin .................... Hrmmmm
Jag följde iaf Vasaloppstarten från sängen, i vanlig ordning beskrev Bullen alla platser utmed spåret där han startat, väntat, pinkat, druckit, ätit blåbärssoppa....


Jag blev djupt imponerad. Hade glömt allt sen förra året och året dessförinnan...
Sen stack grabbarna med kusin vitamin (Mathias) på cross. Jag och Emson kollade in Mello och precis som jag förutspått gick Pernilla och Jessica vidare. Skönt! Sen brände vi iväg till stallet. Som den grymma mamma jag är sur  (jag ställer krav = sur) snål ( Emma stackarn har ingen egen ponny) och gud vet vad.... (detta är ord som mina döttrar säger ibland ;0)  vid hormonstinna perioder. Emma är väl iofs inte hormonstinn men hon är ganska bortskämd... (men hon var ju hjärtsjuk och då FÅR man skämma bort dem lite x-tra)

Nåväl, Ewe skulle träna för Lotta Björe och för er som inte vet vem hon är är det hon som kommenterar bla Världscuperna i TV och hon är en av Sveriges bästa tränare/ryttare i hoppning. Hon samarbetar med vår klubb och idag hade hon träning för de som hunnit anmäla sig till de åtråvärda platserna.
Vi har som alla vet  haft ett turbulent år med Nickel och hans vägringar på hoppbanan, Ewes självförtroende har dalat men sakta byggts upp iochmed flytten till Nyby och allt roligt de gör varje helg. I torsdags på hoppträningen vi var på gick han som en klocka. Inte ett enda stopp! det har typ Aldrig hänt!!! så med bagaget  fyllt med bra självförtroende så gjorde ewe en av sina bästa träningar idag. Så kul!!! Man kan glädjas åt mycket men vad går upp emot känslan när ens unge lyckas och får den där känslan att de är bra,? Ja bättre än bra!!! Det är fanimej magiskt att känna så!
Även Fredde hade haft en asbra dag med schyssta hopp och full fart och hojjen som gick jättefint.
Stackars Emma hade en sämre dag istället, hon gick tillslut till bilen och satt och grinade, Hon det stackars lilla barnet har ju ingen egen häst!!!! (sen har hon ju ridit i hela 5 veckor!!!! Det vore ju verkligen på tiden...  not) ewe var 11 år när vi blev med häst, jag måste hålla henne i 3 år till.

På eftermiddan hann jag åka in till Bullen med Max, han var så skitig så det var nästan katastrof, dessutom så måste jag ha förväxlat Ewe och Nickel i torsdags  när vi tränade. Det var tydligen Nickel som satt i framsätet och Ewe i trailern. I allafall av alla vita hår på sätet att döma.
Jag körde iaf in bilen till Bullen och stod och såg snygg ut medans han tvättade och dammsög den, (hur snygg man nu är i stallkläder.....)
Nu ska jag faktiskt ta ett tag med min tvättmaskin och locka in Fredde, han min älskade son är lite sur på mig... Måste få honom på gott humör igen.

Puss på er alla!!!!!
Bullfrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0