Jag ska skaffa Burka!

Nu är det så där länge sen igen... Jag har 1000 tals saker att fixa så bloggen blir tyvärr lidande.
De senaste veckorna har varit ömsom roliga ömsom sorgliga av olika anledningar. Jag har haft ett bra flow i jobbet och känner mig nöjd med det.
Jag har en fantastisk produkt som jag är så stolt över att få arbeta med och veta att jag faktiskt gör skillnad för en del människor!
Jag tacksam!
Jag är också tacksam att äntligen så har våren kommit, som man har väntat! Idag ar jag dessutom hunnit med att städa Max innan vi skulle åka på kundbesök. Så skitig var länge sen han var... (typ 3 veckor) men med två hästbruttor i familjen så blir den inte snygg när de kliver in. Fast jag brukar skydda golv och säten 1:a veckan sen skiter det sig liksom... Däremot brukar jag vara duktig på att inte ta in en enda pinal som hör till Nickel i bilen, åker vi iväg ligger allt i trailern. Jag har fiffigt nog ett sadelskåp och där (och i övriga trailern trängs Nickel med Sadlar och diverse prylar..
Bilen blev iaf väldigt ren på insidan, sen försvann tiden och vips var det dax att åka till sjukhuset.
Men jag lovar och svär, imorron ska den in i automaten på Statoil. Det är han värd raringen.
Farmor (läs svärmor) tyckte igår att bilen var väldigt skitig men så sa hon också att jag såg väääldigt trött ut... Jag var pigg men jag var osminkad... Så ser jag ut alltså, trött  och glåmig, få har sett mig utanför mitt hem de senaste åren utan make up och det beror helt enkelt på att jag ser ut som ett åkerspöke utan smink.

Hahaha jag fick ytterligare en sån komentar på Ica Maxi i vintras när jag vågade mig ut utan smink, jag tänkte att va fasen vem bryr sig? Väl där inne träffar jag en kompis som frågade om jag var sjuk? Jag så så sliten ut.... Eh... Nej jag mår bra, är bara inte sminkad... Hrm, tur för mig att jag kan rädda min image med smink annars fick jag väl börja bära Burka ;=)

Det skulle vara en syn det också.... Tänk er ponnymorsan Åsa med en Burka fladdrande runt kroppen, eller på en Crosstävling? springande i leran. Ja, det vore kanske grejjen? Skulle spara en del pengar....
Igår deklarerade vi, eller Hasse som brukar vara vår deklarant (heter det så?) fixade det. Jag har en Fet återbäring att vänta samt pengarna för ROT avdraget så jag kan ju köpa en exklusiv Burka.
Roligt blir det!
undrar om den blir blekt av kloret??? Burkan och jag i Poolen...


Nej vet ni vad?
Nu ska jag göra en sallad och sen är det middag, för 2:a veckan i rad så har jag gjort en matlista så idag blir det Tacokryddad lövbiffgryta med ris. Så smidigt med matlista eftersom jag i sista stunmd funderar annars vad vi ska äta. Ingen vet och alra minst kan jag komma på nått bra.
Imorron aka Bullen jobba över och jag och tjejerna ska på hoppträning för Lotta Björe,då krävs nått snabbt. Vad? Jag hade tänkt spagetti och köttfärssås men nu vete 17... sen kommer onsdagen och då tränar Emma så då är det samma sak... Men kanske Donkan??? Vilka stora bekymmer.... Undrar förresten hur Burkakvinnor äter.... eller gör man inte det? hm,,, Tål att fundera på.
Ha en skön kväll!
Pussilajnen!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0