Påsk!

Långfredag idag.

När man var liten var Långfredagen tråkig som Attan!!! Inget fanns att göra och vi skulle äta obligatorisk Lammstek med mormor. Min mamma var dock väldigt snäll så vi slapp vänta till påskafton med att få påskägg. Mina ungar får Påskägg hela påsken, kanske kan det bero på att både deras mor och farföräldrar lämnat påskägg till dem och de ska fördelas över helgen.

Igår var vi hos Lasse och Anna-Lena på födelsedagskalas. (min bror och svägerska :0)) De hade gjort en jättegod buffe som vi åt kollosalt mycket av. Och drack... senare på kvällen när "gamlingarna" åkt hem kom Pokerspelet fram, jag och Bullen förlorade starkt... Tur vi inte spelar om stora summor... Annars var det en jättetrevlig kväll med gott sällskap.
Min älskade moster är på besök hos mamma och pappa och idag ska vi dit på middag, ja, ni som läste bloggen häromdan vet att jag äskade på middag men det blir nån form av Fläskfile istället för Lamm. Men det går bra ändå.
Imorron eller på söndag hänger vi på Husvagnen på Crossbussen och drar till Hökensås. Där ska Fredde på träningsläger i 2 dar inför Sverigecupen nästa Lördag.

Ska bli mysigt att sova i husvagnen, idag ska den göras iordning och packas.
Bullen har funderat på att sälja Pärlan, byta till en mindre.... Det kan han glömma. Jag har världens bästa husvagn, den ska Inte säljas till förmån för nån mindre...
Nej nu ska jag kolla inspelningen på Skavlan innan frullon.
By the Way, Ewe är Långlaten idag.
GLAD PÅSKILAAJNEN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0