Monday Bloody Monday!!!

Vilken dag!!!!
Jag är regerande mästare att hamna i de mest osannolika situationer och ibland så tror jag att folk knappt tror på det jag berättar som händer mig!
Nåväl... Idag har det väl egentligen inte hänt så förfärligt mycket men tillräckligt för att jag ska dela med mig lite av det åt er.
Det börjar ju såklart med att det är måndag.... Och som alla andra måndagar försöker jag övertala och lura Bullen att det nog är söndag och att vi kan sova vidare men Nej då, upp å hoppa inte ligga å dra mig... Väcka Emma som går upp ganska glad när hon vet att det Inte är skogen idag i skolan. Ewe, det är som att leka med eld i en bensintank... (inte kul och man är inte populär...) Äta frullo, skicka dem till skolan sen jobba hemma på förmiddan med en kalkyl som inte blev som jag tänkt mig.... Grrr va fan ska siffrorna vara så opstinata för? För att inte tala om Excel, jag avskyr Excel eller Excel gillar iaf inte mig.... Nåväl, det där är en världslig sak. Det löser sig i vatten :0)
Sen till Stan och lunchar med min kära kollega Maria som roligt nog jobbade i Eskilstuna idag.
Vi valde att käka inne i 21:an (min ide...) Vilket visade sig vara helt tokigt. Jag valde köttfärspaj och sallad och Maria åt Pannkaka :0)
Döm om min förvåning när jag ätit några tuggor och ser denna lilla krabat:

Nja, lilla och lilla... Fet som fan va den...

Jag nästa kräks och går fram och säger till lite försiktigt... Ursäkta Hovmästaren det är en fluglarv i min mat ;0)

Närå inte riktigt men nästan...

Jag får knappt nån reaktion utan hon frågar om jag vill ha ny sallad? WHAT?

Är hon dum eller? Jag vill ha en spyhink! Jag ber att få pengarna tillbaka då jag förklarar att jag tappat aptiten och får då 50 kr tillbaka istället för de 67 jag betalat. Detta för att jag faktiskt ätit lite redan.... Ja, vad säger man? Jävla skitsylta, dit går jag aldrig mer! Dessutom ser jag hur de fortfarande lassar på grönsaker från skålen där Larven fanns.... Sedan stack jag på jobbmöte och snackade skit för hela slanten. ( jag jobbar med bajsrelaterade produkter) Då jag är på väg hem ringer min telefon och det är vår dotters lärare som meddelar att de tyvärr konfiskerat hennes mobil då den använts under skoltid. SUCK! UNGE!!! Men bra tycker jag ändå och den kan de behålla till att börja med denna vecka. I hennes värld är det att föredra att bli amputerad istället för att bli av med mobilen. Go Engelska, Go!!! Det var tyvärr inte slut med det utan hon har dessutom dragit på sig en kvarsittning på 60 min kommande fredag.

Och henne ska jag åka och träna häst med och slänga ut många hundralappar på imorron så hon får träna för Lotta Björe.... Vem säger att det är lätt att vara tonårsmamma??? Tur för de små juvelerna att man kan älska glömma och förlåta...
Men ibland känns det mest trist....
Gladare blev jag då jag kom hem och älskade lilla goa Emma tjatade om att få baka... Jag säger oftast nej till det fast jag inte har nån anledning mer än att inte vilja städa köket. Men idag sa jag ja! Hon blev så glad!!! Jag tog fram alla ingredienser och mätte upp margarinet, resten skötte hon själv. Kolla in resultatet, och detta tackade morfar och mormor Nej till...


Stolt tjej!!! Som jag är stolt mamma till!!!
Kolla in munnen.... Undrar hur mkt smet som smet in där?


Söt va?
Nu är snart middan klar, idag blir det Spagetti och Köttfärssås. Det tycker jag är gott!

Ha en härlig kväll! Det är underbart väder ute!!!
Puss å Kram Skumbanan!!!


Kommentarer
Postat av: Åse

Urk så äckligt med larven i maten och så snålt av dem att inte ge tillbaka full betalning. Jag (eg en kollega) har varit med om ngt liknande en gång. Mitt i en tugga från salladen plockade hon ur en glasskärva UR MUNNEN. Hon fick inte heller tillbaka hela summan och de miste 4 gäster som aldrig gick tillbaka dit något mer...

2010-04-13 @ 10:34:04
URL: http://didriksson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0