Helg i Bullfruland...

Gomiddag kära Bloggläsare!

Idag är det söndag och solen skiner utanför!!! Underbart! Till skillnad från gårdagen då den inte tittade fram ens för en kort stund!
Dagen började tidigt, vi kom till stallet redan strax innan 7 och då hade Irene redan anmält några tjejer så det var igång i sekreteriatet. Dessvärre fick jag inte in datorn ihop med skrivare m.m.m. men är ni förvånade? Nej, jag vet.... Alla vet att jag inte är mkt till hacker... Och förresten så fick vi aldrig det program som vi skulle lagt in i datorn som skulle räkna ut poängen för resp ryttare så det hade ändå inte gjort nån nytta. Nej då, vi räknade och skreb och kopierade i en enda röra fast allt blev rätt även om det var lite strul på vägen men inget vi inte kunde fixa eller skratta åt! Det var verkligen jätteroligt och jag trivs verkligen med att vara Ponnymorsa på Nyby!!! Alla, och jag kan från hjärtat säga ALLA! är helt fantastiska, både barn och vuxna. Jag är så tacksam att vi får vara med i den fina gemenskapen! Emma som har blivit ett riktigt stallbarn den senaste tiden älskar att ränna runt och prata med allt och alla. Och ewe har sina allra bästa vänner där så vad mer kan man önska? Jo, att jag kunde klona mig och vara med Fredde också för jag stortrivs på crossen också men man måste tyvärr dela på sig ibland.
Tävlandet för Ewe igår är något som vi ska ta lärdom av men helst glömma... Inga vidare poäng trots hennes kämpande med Nickel som betedde sig urdåligt i 1:a klassen. Vilken dressyrhäst går på bakbenen??? Till andra klassen var det bättre och hon kände att det släppte lite men tyvärr fick de usla poäng även där. Fast jag tycker att så länge hon gjorde sitt bästa är det jättebra. Då betyder poängen NADA i sammanhanget! hon gillar inte dressyr och är ledsen över att vara uttagen till dressyrlaget så vi får se hur vi gör nu... Det kanske lugnar sig?
Igår kväll när vi åkte från stalet stanade vi och hyrde film, Min stora feta semester eller nått sånt hette den ena och den var faktiskt riktigt rolig. Vi skrattade iaf jag och Ewe. emma somnade ifrån filmen, ( hon brås mycket på Bullen i det fallet) Men först hade vi kollat på en film Emma valt. G-Force. Den handlade om Marsvin som var som människor och den var väl också okej... ;0)
Vi grundade med mat från Spicy Hot (thai) och 5 kg godis och ostbågar...
Mitt i filmerna knackar det på dörren....
Shit, VEM??? Här på vischan brukar det inte jätteofta komma objudna gäster iallafall inte halv nio en lördag kväll, jag satt uppflugen i soffan under täcket i trosor och en gammal Fordtröja som inte helt otippat är Bullens...
Jag ville helst inte öppna och Ewe hade Bullens... Frottebadrock 8 nr för stor... ( ivår familj har våra barn våra kläder och jag har bullens tröjor....) Så Emson springer och öppnar, jag hör nån fråga efter Bullen men då ropar emma på mig som fort som attan springer till sovrummet och får tagi... Mina "träningsbrallor 3/4 dels långa!!!!
Till ytterdörren och där står Micke Widoff och ska lämna en bil till freddan! Jaha,... Ja de lämnar den vid garaget och åker och jag funderar över om de fick sig ett gapskratt vid åsynene av Fru Lundberg alias Bullfrun? Micke är gift med Maria som är syrra till min svägerska Anna-Lena. Nu hajjar ni va?
Nu ska jag skjutsa Ewe till stallet så hon kan rida ut med Lisa. Kanske man skulle handla lite blommor att sätta ut utanför ytterdörren? Vi får se!
Ha en skön söndag!!!!
Tjöss Bullfrun!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0