Gräsänka!

Det är vad jag är fram tills imorronkväll.
Bullen åker till Finland med Meca på konferens.
Trevligt för honom :0)
Här hemma har vi precis städat och ska snart till stan för att handla lite och så har vi tänkt att vi ska ut och äta mina barn och jag. Vad mysigt! Men som vanligt har man ingen aning om var? Varför ska det vara så himla svårt att bestämma en sån trivial sak? Jag vet inte... Vi hamnar väl på Tråk-akropolis?
Sen blir det Tv och godis, äntligen!!!
Den här veckan har verkligen gått snabbt! Jag har haft en riktigt bra jobbvecka och en bra vecka i övrigt också. Den började uselt men planade ut och blev riktigt skaplig. Iofs så är det bara fredag men jag är hoppfull.
Imorron ska jag stå på utställning i Örebro, hela dan lär gå men jag tar komp-ledigt istället på måndag för att vara med Emma i skolan, snart är 1:an slut och jag har ingen liten unge längre.
Alltså, lika bra att passa på.
Imorron ska dessutom Fredde tävla i Katrineholm, alltid allt på en å samma gång! Phu, men som tur är så har vi vår älskade morfar som gärna åker med istället. Hoppas att det går bra.

Jag har fått så otroligt mycket positiv kritik på min blogg! Tack snälla ni som vill läsa om mig och min familj och allt som snurrar kring oss. Jag blir riktigt Boostad av att få trevliga kommentarer från er och jag blir så glad!

Jag har fått en Enkät i brevlådan, jag har tydligen blivit utvald som en av Eskilstunas boende att fylla i en enkät om livet och levernet i vår kommun. Jag kastade den första som kom men så skickar de en till.... Snälla bla bla bla bla om inte jag genomför detta så kommer kommunen att 1. Gå under.... 2. Vara sämst i landet..... 3. ha en dålig skola, parker jobb, boenden.... Vad vet jag?
För att undvika detta ( som givetvis inte stod i brevet men som jag kunde läsa mellan raderna, jag är ju inte dum bara för att jag är blond) Så började jag att svara i morse, jag tänkte att det går väl snabbt att svara på den skiten så jag satte mig med min mjölk och flingor med rödabär tallrik och fattade pennan i högsta hugg.... (btw så är det SCB som utför denna så det är seriöst vill jag lova)
då jag börjat så upptäcker jag att vissa frågor kan jag knappt svara på... Men jag får väl försöka, jag har ju hela helgen på mig att fundera ut lämpliga svar åt Hans Ekström den lille sossen som beställt detta av Scb.
 Inte ens snygg ( ja, jag skulle springa)
En av frågorna var om jag ska rösta i höst? i kommunvalet, Självklart men han får inte min röst. Fast det visste ni väl redan ni som känner mig väl? :0)
Nåväl nog om det.
Jag kan med glädje avslöja för er att jag ska delta i en tävling.
STOCKHOLM MARATON!!!!

Denna prestigefyllda springeling tävling.
Eller inte....
Nej jag springer bara om jag måste om jag är sen eller möjligen jagad av en ful karl. Nej skämt åsido, jag ska vara med i en stegräknartävling genom mitt jobb. Vi är två lag tjejer mot killar som ska gå till Berlin (inte på riktigt men stegmässigt...) 545 km det ska vi göra mellan 21 april och midsommar.
Vi ska såklart gå så många steg som möjligt. Och fasen vad jag ska gå, jag ska inte parkera vid entren längre ute på sjukhusen utan jag ska ta minst 1 km promenad.... (kanske)
Så håll tummarna!!! Be för mig om kvällarna  gör vad ni kan, jaga mig med spindlar eller nått annat jag är rädd för. Jag kanske kan sätta fast en påse Ahlgrens Bilar i ett snöre och en pinne och hålla i när jag går ut och går???

Ge mig tips! Jag måste fixa detta och framförallt måste mitt lag vara det vinnande laget! Annars vinner ju killarna och det ska inte få ske.
Nu ska jag däremot ta av mig mina sköna mjukisbrallor, ta på mig en läcker kjol och ge mig av till stan med min minsta dotter för att hämta den mellersta så hon får duscha. För att sen hämta den äldsta sonen och ta oss ner på staden och äta nått riktigt onyttigt och gott. Dessvärre får jag inte dricka vin för det är nog inte okej att Fredric övningskör om jag druckit vin... Då gäller inte ens min fortkörningsförsäkring...
Ha en underbar kväll!!!
Hasta La Vista!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0